zaterdag 23 mei 2015



Woord en weerwoord.

Num.12: 1-9
1 Pet. 5: 7

Met mijn uitgesproken woord
op wat anderen doen en denken,
wil God mij doen verstaan,
dat mijn mening niet in Zijn plaats
op de voorgrond hoort te staan.



Met mijn uitgesproken woord
op wat ik lees, hoor en zie,
wordt er geen liefde uit gehoord,
dat mag en kan zo niet,
omdat het een ander vaak stoort.



Met mijn uitgesproken stelling,
op wat de ander goed bedoelt,
wordt mijn mening vaak een kwelling
als een kwetsende bestelling,
meestal pijnlijk aangevoeld.



Men zegt zo graag het eigen oordeel,
soms zelfs o zo goed bedoeld,
maar vaak verdwijnt dan het voordeel
en wordt het toch anders aangevoeld,
vraag liever, geef geen oordeel.



Jezus zweeg, waar Hij recht had van spreken,
en sprak maar dat werd niet gehoord,
Zijn Waarheid wil de mens doorbreken,
zo houden wij vast aan ons eigen woord,
tenzij men Zijn liefde verstaanbaar hoort.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten