zaterdag 30 mei 2015


God is liefde!

Psalm 116
Joh. 3:16


Zou ik Gods liefde voor mij vergeten,
dan zou ik het doel van Zijn gebod niet weten,
Immers het doel van Gods gebod,
is het lief moeten hebben van mijn naaste,
maar bovenal lief hebben mijn God.



Zou ik Gods geboden niet verstaan,
door niet te geloven wat Hij in Christus,
Zijn Geliefde Zoon, voor mij heeft gedaan,
dan was ik van Gods geboden niet vrij,
mijn haat tegen Hem zou eeuwig bestaan.



God heeft mij lief, want dat is Zijn Naam,
door Zijn liefde kreeg ik Zijn gebod,
waardoor ik Zijn wil met mij nu kan verstaan,
Dit grootste liefde gebod van mijn God,
daar wil ik nu nooit meer onder vandaan.



God heeft mij lief, Hij hoort mij aan,
in mijn smeken en mijn klagen.
omdat ik Hem belijd wat ik niet heb gedaan,
waarvoor Zijn Zoon de straf heeft gedragen,
zo heb ik Zijn gebod, nu in liefde verstaan.



Gods liefde gebod kan ik niet vergeten,
 want Gods liefde is in Zijn, maar ook mijn belang,
waarmee Hij de maat bij mij nu wil meten,
in het danken, loven en verhogen
van Zijn grote eeuwige lieflijke Naam.


Soli Deo Gloria! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten