zondag 3 mei 2015




Jezus volgen?

Joh. 13. 36-38 Joh. 21: 15-22

Ik kies voor mijn Heer'
maar zo wordt het door Hem niet erkent,
daar legt Jezus zich niet zo bij neer,
want Hij weet hoe ik echt denk.


Peterus koos voor zijn Heer',
maar ik weet hoe hij dat vergat,
Toen Hij werd gemarteld en geslagen,
heeft hij Zijn Heer' driemaal verraden. 


Jezus vraagt, nu Hij mij ontmoet,
houd jij wel echt van mij,
na Mijn voor jouw vergoten bloed,
is daar ware liefde van jou bij?


Heer' U weet het echte van mij,
door de vraag die U mij stelt,
weet ik nu zeker dat U van mij houdt,
waardoor ik mijn liefde U toevertrouw.


Jezus zegt, volg mij dan daar Ik dat wil,
zonder morren zonder klagen,
ook Mijn kruis nu na te dragen,
ook al wordt jij daarvoor dood geslagen.


Jezus volgen vraagt een prijs,
waar Zijn liefde mij op wijst,
het is mij een eer om Hem te volgen,
nu ligt mijn ik in Hem veilig verborgen.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten