vrijdag 15 mei 2015



Mijn naam is...

Rom. 5 en 6

Mijn naam is in Gods Woord geschreven,
door Zijn Geest aan mij gegeven,
die Jezus Woord mij leert verstaan,
zo verstond ik ook mijn Adams naam.


Mijn naam is door Gods Woord
nooit meer voor God te ontkennen,
doordat Gods Woord door Zijn Geest
die Adams naam in mij kwam brengen.


Overal waar Gods Woord is gebracht,
kan elk mens zijn naam daarin zien staan,
dat wordt van God door Zijn Geest verwacht,
om te leren wat Jezus voor ons heeft gedaan.


Om onze naam duidelijk te herkennen,
mogen wij onze naam daar brengen,
waar Gods Woord de zondaars aanspreekt,
hoe God Zijn geboden aan hen geeft.


God heeft Zijn beloften in de doop gegeven,
dat bevel is van Jezus opgeschreven.
Elk mens die Zijn Naam op zijn voorhoofd draagt,
weet dat God het geloof in Jezus vraagt.


Houdt men Gods Woord gesloten,
dan leest men niet hun Adams naam,
nog staat die mogelijkheid nog open,
dat wordt door Gods genade gedaan.


Jezus naam is onze hoop,
Hij die Adams Naam aan nam,
Zijn ontving ik in de doop,
die Naam verbindt mij aan Gods stam.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten