maandag 25 mei 2015


Zou het niet waar zijn?

Hand. 2

Zou de Geest niet zijn uitgestort,
ja zouden er dan wel zondaars wezen,
wat door Zijn Geest alleen verstaan wordt,
hoe wij Gods wet hebben overtreden.


Zou de Geest niet zijn uitgestort,
dan kon ik niet schuldig voor God wezen,
waarvoor Jezus gekruisigd werd,
doodschuldig zou ik dan zijn gebleven.


Zou de Geest niet zijn uitgestort,
dan zou God mij geen antwoord geven,
omdat er geen vraag naar Hem in mij gevonden wordt,
hoe ik rechtvaardig voor God kan wezen.


Zou de Geest niet zijn uitgestort,
dan heeft Jezus mij niets meer te zeggen,
waardoor Gods liefde mij niet verkondigd wordt,
want dat is het wat Hij mij uit komt leggen.


Zou de Geest niet zijn uitgestort,
dan hadden wij hier niet gezeten,
waar van Zijn komen gehoord wordt,
ja daar hadden wij niets van geweten.


Maar Gods Geest is wel uitgestort,
dat kunnen wij in onze eigen taal verstaan,
waardoor de weg naar Jezus ontsloten wordt, 
om door Hem te kunnen geloven, 
in wat Zijn kruiswerk voor ons heeft gedaan.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten