dinsdag 19 mei 2015

Mijn geloofsbelijdenis!


Wat beweegt mij tot het geloof
in één Drie-Enig God...

ten eerste

één God de Vader die mij verkiest,

één God de Zoon die mij verlost uit
de macht van de satan en de dood,

één God de Heilige Geest  die mij verbindt,
met de Liefde van de Vader en de Zoon,
mij herschept tot een nieuw volmaakt zalig leven,
waarin geen zonden of dood mij regeren.
Maar onder het rechtvaardig Liefde gebod
van mijn Drie-Enige God,
wat ik door Zijn genade heb verkregen.

ten tweede

...één Algemene Christelijken Kerk,
die door de Liefde van de Vader en de Zoon,
mij door de Heil´ge Geest leert,
regeert en onderhoudt
om alle verdeeldheid daar binnen als werk
van de duivel te bestrijden.
Daar zelf verdraagzaam onder te willen lijden.
Dit omdat Jezus Christus mijn enige Heere
en Heiland voor de zonden van de gehele wereld 
heeft willen lijden en sterven,
om Zijn Kerk van die duivelse verdeeldheid in
eigen inzichten, werken, liefdeloosheid en ongeloof,
daarvan voor eeuwig te bevrijden.

ten derde

...de vergeving van mijn zonden,
door de eeuwige gerechtigheid,
die Jezus Christus aan het kruis 
ook voor mij heeft volbracht,
waardoor ik zonder zonden 
voor God kan verschijnen.
Dit nadat ik zal opgestaan zijn 
uit mijn dood lichaam
in een nieuw Godzalig lichaam,
verenigt met mijn verloste ziel
voor eeuwig tot Gods 
lof, dank en eer, met de zijnen
in Zijn nabijheid mag verblijven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten