dinsdag 12 mei 2015

Gods Liefde!


De logica van het onbegrijpelijke is
dat het de vanzelfsprekendheid mist,
Zou men het onbegrijpelijke begrijpen,
dan zegt men dat het vanzelfsprekend is.


Grijp ik mij vast aan een touw,
dan doe ik dat omdat ik daarop vertrouw.
Heeft dat touw mij daardoor geholpen,
dan heb ik mij op de kracht van dat touw geworpen.


God die voor mij de onbegrijpelijke is,
dat komt omdat ik de kennis mis,
om op Hem te kunnen vertrouwen,
daarom wil ik op Hem niet bouwen.


God die zich niet kan vergissen,
zal daardoor Zijn doel met mij niet missen.
Hij die Zijn kracht in zwakheid vervult,
geeft mijn ongeloof in Hem de schuld.


Zou ik in God kunnen en willen geloven,

dan kan dat in Zijn kracht van boven,
Meen ik dat toch zelf te kunnen,
kan Hij Zijn hulp mij niet gunnen.


Dat logica dit onbegrijpelijke wonder is,

komt omdat Gods Liefde Zich niet vergist.
om ongelovige te doen geloven,
dat God Zijn doel met ons niet mist.


Gods logica is Zijn Woord en Geest,

waardoor men dat verstaanbaar leest,
't onmogelijke om Hem niet te kunnen geloven,
komt door het geloof in Zijn Liefde van boven.


Zou ik die ongelovige niet zijn,

dan had Gods Liefde voor mij geen waarde,
De prijs van Zijn Liefde wast mij rein,
zo ondoorgrondelijk groot 
 is voor mij Gods macht in Zijn genade.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten