vrijdag 8 mei 2015

Leren verstaan!


Soms reikt men mij dingen aan,
die ik beter niet aan kan nemen.
Soms pak ik dingen aan,
die ik beter had kunnen laten staan.


Dikwijls wist ik dit van te voren,
maar de verleidingen daarvan,
deed mij daar niet naar horen
en dacht ik dat is iets wat wel kan.


Vaak overkomen mij juist die zaken
waarvan ik uit ervaring al wist,
om dat niet opnieuw aan te raken,
dus heb ik mij vaak weer vergist.


Nooit is het mij gelukt,
om in eigen kracht Gods te wet te houden
ook al heb daar zwaar onder gebukt,
bleef ik steeds op eigen kracht vertrouwen.


Nu weet ik wel, waar dit aan ligt,
omdat ik mijn oog nu op Gods wil richt
en op mijzelf niet meer te vertrouwen,
kan ik door het geloof in Hem,
mij van het onnodige onthouden!


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten