donderdag 7 mei 2015


Niet klagen,
maar Gods hulp vragen!

Jes: 45

De leegte kan mij bevangen,
zonder ik weet waardoor,
dat wekt in mij een verlangen,
o God U weet waarvoor.


De drukte kan mij zo benauwen, 
wat mij dan zeer bekneld,
die dingen dan moet aanschouwen,
wat ik zelf niet heb besteld.


Die vragen kunnen dan ontstaan,
waarom, waarvoor en nog veel meer
vragen over hoe ik verder moet gaan,
waardoor ik mij wend tot U mijn Heer'


Taken kunnen mij zo drukken,
waarbij veel weerstand ontstaat,
niets lijkt mij dan nog te lukken,
't lijkt of dat mijn wereld vergaat.


Maar wonder boven wonder,
is daar toch nog Gods Woord,
ja daar kan ik Heer' niet zonder,
dat heb ik door Uw Geest gehoord.


Hij laat mij zien de dingen,
waarmee ik zonder Hem niet leven kan,
waardoor mijn ziel Gods lof gaat zingen,
ja Zijn loflied zing ik dan.


Laat mij alom Zijn lof ontvouwen,
de Heer' die mij opnieuw te voorschijn riep,
op Hem kan ik alleen vertrouwen,
Hij is het, die mijn dode ziel herschiep.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten