vrijdag 22 mei 2015

Genoeg aan genoeg hebben!


2 Kor. 12: 9 en 10


Het belang van mensen onder elkaar,
kenmerkt zich vaak onzichtbaar,
in het, wat de ander heeft,
had ik dat nu ook maar,
althans dat is in mijzelf,
nu pas heel goed herkenbaar.



Maar heel vaak valt mij dit nu op,
dat mijn verlangen over wat een ander heeft,
bij mij nu steeds meer stopt.
Steeds dankbaarder ben ik 
nu over heel veel momenten
wat God in Jezus, Zijn Zoon mij geeft.



Het genoeg hebben aan het genoeg,
is wat Jezus, Middelaar en Verlosser
aan Zijn kruis voor mij weg droeg.
Nu wordt mij hart veel meer gericht,
op Zijn licht wat het duister in mij verlicht,
daar stond van al het overbodige genoeg.



Een wonder is het dat ik dit nu weer ervaar,
want als men mij daarvoor waarschuwde,
dan zei ik, ik zie daarin geen gevaar.
Maar nu de uren in mijn tijd hier op aard
zich met Zijn wil en wens bezig houdt
merk ik hoe weinig ik op Zijn bezit heeft vertrouwd.


Nu bid ik vaak, neem Heer'  U maar weg,
wat niet tussen U en mij in hoort,
maar geef mij steeds meer het onmisbare,
uit Uw Geest en Woord,
van hoe U mij als zondaar al zolang verdroeg,
o God, dan is Uw genade, ook voor, mij nu genoeg.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten