woensdag 27 mei 2015


Eerlijk zijn!

Hand. 2: 12-15 en 37-40


Bier, rode en witte wijn,
lijken steeds meer de dranken,
die je in grote hoeveelheden
zou kunnen drinken,
maar de medische wetenschap
noemt dat maar schijn,
want zij weten, stap voor stap,
werkt dat in het lichaam als azijn,
die de belangrijkste organen
vernielen of doen slinken.
Dwaas is een verslaafd mens
om te moeten blijven denken,
om zulke dranken in veelvoud aan zijn
door God geschonken kostbare, 
lichaam te moeten schenken.


Zou je nu echt willen weten,
wat ook zonden van je zijn,
tel dan heel eerlijk
wat je drinkt of hebt gedronken,
de glazen bier, rode en witte wijn.
Ik weet nu hoe een
 leugenaar ik kan zijn.


O God, wat moet ik mij
voor Uw kunstwerk schamen,
om voor mijzelf dit te moeten beamen.
Zou ik moeten krijgen wat ik verdien,
dan zou ik Uw Liefde in genade
nooit hebben geloofd,
Uw rechtvaardigheid in Uw Zoon
Jezus Christus te laat hebben ingezien.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten