zaterdag 16 mei 2015


Gods wet is liefde!

Deut. 30: 11-20
Ps. 119
1 Joh. 5: 3a

Zou het mij geen vreugde geven
om me aan Gods gebod te houden,
dan blijf ik zonder Zijn recht te vrezen
niet op mijn eigen zin en wil vertrouwen.


Zou het dan wel liefde wezen
Heer',  wat ik dan aan U bewees,
door Uw geboden te overtreden,
is het toch geen liefde die ik U geef.


Heb ik mijzelf dan niet bedrogen,
wanneer ik zeg, sorry Heer' ik kan het niet,
zo dan God en mijn naasten voorgelogen,
U die Uw waarheid in liefde, mij biedt.


Hoe lief heb ik Uw wet,
zingt David in Gods Woord,
hij, die Uw wet met mij heeft overtreden,
kunnen wij U zo liefde daarvoor geven?


Gun Uw leven aan mijn ziel o Heer',
waardoor Uw wet van liefde in mij zal gaan leven,
dan overtreed ik naar Uw recht Uw wet niet meer,
met vreugde zal ik alles van mij aan U overgeven.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten