woensdag 13 mei 2015



Vriend of vijand?

Zou ik Gode niet vijandig zijn,
dan is Jezus niet voor mij gekruisigd.
Maar omdat ik Hem vijandig was,
is Hij daardoor voor mij gekruisigd.
Niet omdat dit toen Gods Liefde was,
maar omdat Gods Liefde eeuwig is,
wordt er ook nu nog gelovig
 door Zijn Woord en Geest,
naar Zijn grote Liefde geluisterd.


Jezus noemde Zijn discipelen vrienden,
maar bij Zijn kruis was er maar één
die Hij Zijn moeder toevertrouwde.
Daarvoor waste Jezus nog hun voeten, 
dat deed Hij alleen.


Vijanden worden met God verzoend,
om vrienden van Hem te kunnen wezen.
Door Gods Liefde alleen,
moeten Zijn vrienden allen gemeen
eerst van hun doodschuldig zijn, worden genezen.


Mijn vijandigheid tegenover God-Drie-enig,
maakt mij schuldig aan Jezus dood.
Omdat ik zonder enig tegenspreken,
daarvoor van satans lust en wil genoot,
Gods geboden wilde breken.
Ja, God is enkel Liefde voor mij,
die Hij verlost heeft uit de eeuwige dood.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten