vrijdag 8 mei 2015

Voorhouden of afleggen?

Math. 11: 1-30


Wanneer het masker wordt verwijderd,
dan openbaard zich het ware gezicht,
van wie men dient en daarvoor ijvert,
daar wordt geen vraag meer over gericht.


Wanneer mijn masker wordt verwijderd,
krijg ik geen vragen meer van hen,
over in wie ik dien en zal geloven,
want je kunt dan zien van wie ik ben.


Maskers parkeren eigen belangen,
van mensen die zichzelf niet zijn.
Maskers kun je als kleren blijven vervangen,
ze blijven, hoe mooi ook, maar schijn.


God laat ons in Christus geen masker zien,
zij die Hem aan het kruis als Zijn Zoon herkennen,
zullen al hun maskers snel bij Hem brengen,
dan zal Hij hun ware gezichten laten zien.


Heer', neem nu elk masker van mij af,
waar mijn ik zich zou vaak achter verberg,
Laat van mij zien het gezicht dat U mij gaf,
want dan behoor ik pas bij Uw ware Kerk.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten