donderdag 14 mei 2015

Gezond verlangen!

Rom.  8:21-23

Bevrijdt mij Heer', van het lot der slaven,
die mij vervolgen en blijven plagen,
zolang mijn tijd hier niet is vervuld,
drukt mij nog daag'lijks nieuwe schuld.
Dat doet mij schuilend tot Uw vluchten,
en om bevrijding en vergeving bij U zuchten


De gehele schepping zucht door zonden,
waarmede Uw geboden worden geschonden.
Juist zij die de oorzaak bij zichzelf verstaan,
ervaren zich ver bij hun God vandaan,
Met verlangen verwachten zij de tijd,
waarop die zonden lasten van hen scheidt.


Slaven van de drijvers wezen,
die Gods Naam niet leerde vrezen,
kwellen Gods verdrukte kinderen,
onder beproevingen gekweld,
die satans werken hen hier steld,
wiens laatste dagen zijn geteld.


Geef U Heer' ons de nodige krachten,
om op Uw wederkomst te kunnen wachten,
die ons bij Uw hemelvaart beloofde
en waarin wij door Uw Geest geloven.
Maakt Heer' dat dit late nageslacht,
Uw wederkomst met ons spoedig verwacht.




Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten