woensdag 1 januari 2014


 
Beginnen met het oog op het einde!
 
lezen: 2 Tim. 4: 1-8
 
 
 
Houd mij in het begin
mijn einde voor ogen.
Hoe moeilijk het is daar middenin
wil mij hier in U doen blijven geloven.
 
 
 
Maak mij in het begin
van dit door U ontvangen jaar,
met Uw genade daar tussenin,
voor mijn einde klaar.
 
 
 
Maak mijn einde bekend
aan het begin van het jaar,
op de weg die U alleen kent,
houdt U mij vast aldaar.
 
 
 
Laat aan het begin van de strijd
Uw kracht mij niet ontbreken.
Hoe moeilijk het zal zijn binnen deze tijd
met vreugde naar het einde wordt gekeken.
 
 
 
 
Maak mij geduldig in dat wat moet komen
dit wetende dat U het bent,
die mijn strijd zelf hebt gestreden,
aan het einde daarvan ik bij U mag wonen.  
 
 
 
Laat mij de dingen doen
waarvoor u mij op aarde heeft gesteld.
Anderen hun schuld aan mij hebben verzoend,
omdat U hen er ook bij hebt geteld. 
 
 
 
Laat angst of twijfel in de tijd,
geen overwinning op mij nemen.
Beheers mijn pad in deze strijd,
geen inhoud aan zondige lusten geven.
 
 
 
Laat Heer' mijn oog op U gericht,
Uw doel met mij nu duidelijk wezen.
Vertrouwend wandelen in Uw licht,
bij wat in Uw Woord mij is gegeven.
 
 
 
Dan zal ik steeds meer en meer
op mijn Heiland gaan lijken,
omdat ik alles van Hem leer,
hoe God door Hem naar mij blijft kijken. 
 

Houd mij in het begin
mijn einde voor ogen.
Hoe moeilijk het is daar middenin
wil mij hier in U doen blijven geloven.
 
 
 
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten