donderdag 9 januari 2014

Elke dag...


lezen: Luc. 24 in zijn geheel.
 Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen. 



Elke dag
is een moment
van de tijd
dat ik hier ben,
waarop ik weten mag
dat God mij kent.



Elke dag
die God mij gaf
gaat voor mij
voor niets voorbij
als ik Hem
de eer daarvoor
niet gaf.



Elke dag
zonder God
is een vloek
waarmee ik Hem bespot,
omdat ik niet leef,
voor Hem 
die mij
deze dag gaf.



Elke dag
krijgt een nacht
waarin ik
onwetende wacht
op een nieuwe dag,
in de tijd
die God mij gaf.



Elke dag
daagt Zijn Geest mij uit
tot het nemen van
een besluit
naar de wil van God
waaruit blijkt
dat ik opnieuw
geboren word.



Elke dag
terug naar het begin
zit er voor mij
en een ander
niet meer in,
God die gaf 
mijn tijd,
van het begin 
tot het eind.



Elke dag
die Hij mij gaf,
daar komt Hij op terug,
waarop Hij naar
Zijn recht
mij vragen mag,
wat deed jij
met Mijn Zoon,
waarin Ik jou bemin?



Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten