woensdag 15 januari 2014

 
 
Sterven betekent...
 
 
 
 
Sterven, betekent God gaan ontmoeten.
Dat moment door Hem berekent,
komt elke seconde dichterbij.
Dat moment van elkaar te begroeten,
Dat weet God mijn Schepper
en Vader van mij.
 
 
 
 
 
Sterven, betekent God gaan ontmoeten
Ik die Hem in Adam verliet
zal mij in Zijn Zoon begroeten,
die mij van eeuwigheid aan al ziet.
Hij die alle schulden van mij op zich nam
is het die in Zijn Woord en Geest tot mij kwam.
 
 
 
 
Sterven, betekent God gaan ontmoeten
in Jezus, mijn Redder, Zijn Zoon,
is Hij het die mij uit kwam leggen,
het recht van Zijn Vaders troon.
Hij gaf daarvoor zelf Zijn bloed,
zo maakte Hij het tussen God en mij goed.
 
 
 
 
Sterven, betekent God in Hem te ontmoeten,
hier met Hem te sterven aan het kruis.
Zolang mijn beeld niet gereed is
om God mijn Vader te kunnen begroeten,
zolang ben ik als een vreemde
nog ver van mijn ouderlijk huis.
 
 
 
 
Sterven, betekent God gaan ontmoeten,
opstaan op weg naar het Vaderlijk huis.
Hem aanbiddelijk daar mogen begroeten
via de weg van lijden aan het kruis.
Door Jezus is de gelijkenis bekend,
van wie ik eens was en dan eeuwig ben.
 
 
 
 
 
Sterven, betekent te gaan naar het feest
wat door mijn Vader is toebereid.
Nu nog geleidt door Zijn Woord en Geest,
straks zullen komen tot hét Bruiloftsfeest.
God weet wie ik daar ook zal ontmoeten,
om met mij Hem lovende en dankende te begroeten. 
  
 
 
 
Sterven, betekent God te ontmoeten,
waar ik volkomen rein
aan Hem zal worden voorgesteld.
Door gewassen te zijn
in Zijn Zoons vergoten bloed,
ziet God mij als Zijn Schepsel
weer zo als voorheen,
het volmaakte evenbeeld
tussen Hem en mij.
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
    
 
  
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten