vrijdag 31 januari 2014

Nemen en geven 1.

* Gezang 228 Herv. bundel

Neem Heer', mijn ik gericht zijn, weg
zodat ik luisteren mag wat U zegt,
laat mijn verhaal maar zijn vergeven
dan kom ik Uw doel, met mij daarin tegen.

Neem Heer' mijn ijdelheid gevangen,
doe mij naar Uw Koninkrijk verlangen,
geef mij een hart waarin U leeft
en alles van mij aan U overgeef.

Neem Heer' mijn lusten in mij weg
die niet willen wat Uw wet mij zegt,
laat Uw Geest mij duid'lijk maken,
waar Uw Liefde mij mee wilt raken.

Neem Heer' mijn gedachten gevangen,
zodat zij U niet meer tegenstaan
om voor mij aan het kruis te hangen,
wat U voor mij eens heeft gedaan.

Neem Heer' mijn eigen willen weg,
zodat ik doen wil wat U zegt.
Wendt Satans willen van mij af,
die mij brengen in dood en graf.

Neem Heer' bij mij het tegenspreken weg,
waar anderen door kunnen lijden,
laat Uw Waarheid doen wat die mij zegt,
samen eeuwig daarin te mogen verblijden.

*Neem mijn leven laat het Heer',
toegewijd zijn aan Uw eer,
maak mijn uren en mijn tijd,
tot U lof en dienst bereid.

Soli Deo Gloria!   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten