maandag 13 januari 2014

 
 
Verleden en toekomst.
 
 
 
 
Met het verleden kan ik niets
meer terug doen keren.
Het is wel te hopen dat ik iets
van het verleden mocht leren.
 
 
 
 
Het verleden is voorbij
voor u, maar ook voor mij.
Het verleden laat mij zien,
hoe het nu anders kan misschien.
 
 
 
 
Het verleden leerde mij
dat het alleen door mij
nooit beter zal gaan,
als Gods Zoon mij niet bij zal staan.
 
 
 
Het verleden wordt herhaald
in onderzoek, filmen en in boeken,
hoe fouten kunnen worden achterhaald
en wie daarvoor zou moeten boeten.
 
 
 
De toekomst vraagt aan mij
om daarnaar uit te kijken,
dat maakt mijn hart en zinnen blij,
om op Jezus te willen lijken.
 
 
 
De toekomst is van God,
Hij bepaalt daarin mijn lot.
Daar is mijn oog op Hem gericht,
die Hoop geeft mij een vergezicht.
 
 
 
Hij zal verschijnen op de wolken,
elk oog zal Hem dan zien.
Hij regeert dan alle volken,
die Hem verwachten en die van Hem vlien.
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten