maandag 13 januari 2014

Gebed om redding en genade.
melodie, Gezang 232 HB, Neem Heer mijn beide handen

1. Laat Heer' mij mogen leven
door wat U gaf,
Uw Geest en Woord doen lezen
van kaft tot kaft.
Dan hoef ik niet te vre-zen
voor satans macht,
U zult mij-n Redder wezen
mijn sto-k en staf.
2. Dan zal ik schuld belijden
naar 't Godd'lijk recht.
Wilt U mij dan bevrijden
zo Uw Woord zegt.
Maak los de enge ba-nden,
wat mij vastbindt.
Neem He-er' mij in Uw handen
die U- bemint.
3. Aan U Heer' mag ik vragen
wat nodig is,
laat mij mijn noden klagen
die U al wist.
Leer mij die neer te le-ggen
bij 't kruis van U.
Laat mij o-ok kunnen zeggen
Heer' 'k be-n van U.
4. Leer mij o Heer' te zwijgen
waar 't nodig is.
Laat mij Uw hulp dan krijgen
die sterker is.
Steeds wil ik mij verwe-ren
van Satans last.
Wil mij door Uw Geest bekeren,
Heer' ho-ud mij vast.
5. Geef woorden om te spreken
daar U 't mij zegt.
Dat stenen harten breken
door 't heilig recht,
dat God schenkt in gena-de
aan die zich vindt,
een herschepping van Uw Vader,
ja nu ook Zijn kind!
Soli Deo Gloria!
   
.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten