zondag 5 januari 2014

Geen alternatief!


 
Ik ben de deur,
zegt Jezus in Zijn Woord,
voor iedere ras en kleur,
kan dat door Zijn Geest
verstaanbaar worden gehoord.

 
Ik ben de weg,
zegt Jezus in Zijn Woord,
Hij die dit tot ieder zegt,
wat onder de verkondiging
door Zijn Geest wordt gehoord.

 
Ik ben de Waarheid,
zegt Jezus in Zijn Woord,
daar tegenover staat de leugen
die door de Satan wordt verkondigd,
waar de mens zonder God naar hoort.

 
Ik ben het leven,
zegt Jezus in Zijn Woord,
dat wil Hij aan een dode zondaar geven,
die door Zijn Geest overtuigd
zijnde, in zijn doodstaat dat hoort.

 
Ik ben de deur,
zegt Jezus in Zijn Woord,
die door mensen wordt gebarricadeerd
met vormen van twijfel en ongeloof 
niet wordt geaccepteerd,
omdat men Hem niet gelooft.

 
Ik Ben, die Ik Ben,
zegt God in Zijn Woord,
zoals men geen mens kent,
die dit uit Zijn mond heeft gehoord,
weet hoe Hij door Zijn Geest,
zondaars bij Jezus kruis brengt.

 
Hij is, die Hij is,
die zich in niets of niemand vergist,
want Hij kreeg hun schuld
die Hij zelf aan het kruis heeft vervuld,
Hij is de open Deur,
waarachter de zijnen niet worden gemist!

 
Soli Deo Gloria!
  
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten