woensdag 22 januari 2014

 
Medearbeiders gevraagd!
 
 
 
 
Heer', ik ben niet alleen voor mijzelf
maar samen met de ander,
ten diensten van Uw werk
op aarde door U aangesteld
om Uw wil met ons te doen ontdekken.
Wilt U daarvoor geven wat nodig is
om ons uit onze doodsstaat te wekken.
 
 
 
 
 
Heer' als levende stenen
die U wel wilt gebruiken
om onze krachten van U verkregen
voor het bouwen van Uw Huis
door niets of niemand te laten stuiten.
Geef dat wij door Uw Woord aan elkaar hechten
in plaats van elkaar af te breken of te gaan vechten.
 
 
 
 
Heer' laat mij geen steen zijn geworden 
die door U weggeworpen wordt,
te licht of niet goed wordt bevonden.
Maak mij tot Uw dienst bereid
om een deel van Uw Huis te kunnen zijn.
Daar waar U mijn Koning blijkt
al de eer en lof te ontvangen.
 
 
 
 
Heer', onthoud mij de vreugde niet
over het werk van U verkregen.
Laat dat iedereen om mij heen ziet,
dat U deze dienst aan mij heeft gegeven.
Leer mij geduldig te zijn in die last te dragen,
dat Uw werk op aard met zich mee zal dragen.
Uw doel daarbij voor oog blijf houden. 
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten