dinsdag 21 januari 2014

 
 
Wie... 

 

 
Wie neemt de leiding in mijn leven,

wie voert in mij Gods heerschappij,

wie wilde mijn schulden overnemen,

wie heeft mij Zijn genade gegeven?

De Koningszoon gaf Zijn bloed voor mij! 

 

 Wie gaf aan mij een hart dat let

op de woorden van Zijn heilige wet.

Wie legt mij uit Gods Woord, 

wat ik niet kan verstaan?

Dat is de Geest van de Koning, 

Hij heeft dat gedaan! 

 

Wie maakt het duidelijk wat God mij gaf,

wie geeft mij de spiegel

 en neemt die nooit meer af?

Gods Geest laat mij

door de ogen van God zien,

Gods Zoon ging voor mij

naar het kruis en het graf! 

 

Wie geeft mij een taak in Gods Kerk,

wie maakt mij gelukkig

 bij het zien van Gods werk.

Wie neemt al mijn eigen werk uit mij weg?

Dat is Gods Zoon,

 wat Zijn Geest tegen mij zegt!
 

 
Wie houdt het lichaam van Christus bijeen,

wie laat ons nooit meer op aarde alleen,

Wie is de Steen

 waar Zijn huis vast op staat?

Dat is mijn Heiland

die mij nooit meer verlaat!
 

 
Wie geeft mij een dag waarop ik rust,

Zijn onderwijs,

Zijn doel stelt tot lust

van mijn ziel die beproefd en belaagd,

naar de dag van Zijn wederkomst vraagt? 
 

 
 God is mijn Heer' en mijn Koning

door Zijn Zoon's werk krijg ik een woning,

waar Satan mij niets meer vraagt.

Daar waar ik Hem zo zal eren

dat het God Drie-enig behaagt!
 

 

 

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten