zondag 19 januari 2014

 
Niet tegenspreekbaar!
 
 Mattheüs 12:46-50
 
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees
en door Zijn Geest versta,
dan weet ik dit, ik ben geen wees,
dat is niet tegenspreekbaar.
 
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees,
Zijn levensvoorwaarden zie staan,
dan weet ik door Gods Geest,
dat ik daar niet aan heb voldaan.
 
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees,
Gods recht op mij zie staan,
dan komt dat door Zijn Geest,
dat ik instem met wat ik verkeerd heb gedaan.
 
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees,
dat ik niet van mijzelf kan wezen,
dan komt dat door Gods Geest,
die aan mij Gods eigendom bewees.
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees,
dat God in Zijn Zoons bloed,
 verstaan kan door Zijn Geest,
dat God mij in Zijn genade ontmoet.
 
 
 
 
 
Wat ik in Gods Woorden lees,
Zijn Liefde mij daar laat zien,
dat er geen reden is tot vrees,
door wat Zijn Zoon voor mij heeft verdiend.
 
 
 
 
Wat ik van Christus in Gods Woorden lees,
is door niemand tegen te spreken,
die dat verstaan mag door Gods Geest
zal in God Zijn Vader geloven,
 door Jezus vergoten bloed,
met Zijn broederen worden vergeleken,
dat is de mens die doet Gods wil
en aan Zijn levensvoorwaarden voldoet!
 
 
Ja, anders komt het nooit meer goed!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 









46
En als Hij nog tot de scharen sprak, ziet, Zijn moeder en broeders stonden buiten, zoekende Hem te spreken.
47
En iemand zei tot Hem: Zie, Uw moeder en Uw broeders staan  buiten, zoekende U te spreken.
48
Maar Hij, antwoordende, zei tot diegene die Hem dat zei:
Wie is Mijn moeder, en wie zijn Mijn broeders?

49
En Zijn hand uitstrekkende over Zijn discipelen, zei Hij: Ziet, Mijn moeder en Mijn broeders.
50
Want zo wie den wil van Mijn Vaders doet Die in de hemelen is, dezelve is Mijn broeder, zuster, en moeder.

 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten