woensdag 1 januari 2014

 
 
 
Mijn God... 
 
 
 
 
Mijn God, die ik zo vaak ontwijk
blijft altijd Dezelfde,
die mij met Zijn Zoon vergelijkt,
ziet mij in Hem als dezelfde.
 
 
 
 
Mijn God weet wie ik ben,
geen onveranderlijk wezen.
zoals Hij Zijn Zoon wel kent,
die mij daarvan wilt genezen.
 
 
 
 
 
Mijn God is als een vader,
die weet wat ik nog niet begrijp.
Hij bewaart het beste voor later
aan Jezus hand mij daartoe leidt.
 
 
 
 
 
Mijn God, die geeft mij een Meester
die weet wat voor mij nodig is.
Hij beproeft mij of ik het geleerd heb,
wat ik zonder Hem niet wist.
 
 
 
 
 
Mijn God geeft mij een Moeder,
dat is Zijn Kerk op aard.
Zijn Geest als Voedster en Behoeder
die trouw Gods Woord verklaart.
 
 
 
 
 
Mijn God kent al mijn noden,
gaf mij in liefde Zijn gebod,
volbracht in Christus Zijn geboden,
zo lief voor mij is God.
 
 
 
 
 
Bij mijn God is duizend jaren
gelijk aan één dag.
In mijn tijd, uit Zijn hand verkregen
 zal Hij mij hier bewaren
totdat ik Hem in Zijn eeuwigheid
loven en danken mag!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten