maandag 20 januari 2014

Een stem om te spreken!



Geef Heer' mij een stem,
die naar Uw wil zal spreken.
Laat mij schrijven met de pen
Uw woord dat door Uw Geest
waarheid is gebleken,
waardoor verharde harten zullen breken.

 
Geef Heer' mij een stem,
die van Uw licht zal spreken.
Juist daar waar het nog duister is
Uw licht dan door mag breken.
Dan zal er worden gebeden  
om Uw onmisbare vergiffenis.
 

Geef Heer' mij een stem,
zoals U aan Johannes eens gaf
en een vinger die naar U wijst,
van mijzelf af.
Dat mensen kijken naar wie U bent,
 gehoorzaam gaan luisteren naar Uw stem.



Zie het Lam Gods, sprak zijn stem
met de vinger wijzende naar Hem,
Jezus, die de zonden der wereld wegdroeg
waar geen mens uit zichzelf naar vroeg.
Laat mij daarvan getuigen mogen,
dat Hij kwam en onze tranen eens zal drogen. 



Laat door Uw Geest mijn stem
mogen spreken over de liefde van Hem,
dan biedt men Uw Woord geen tegenstand,
maar smeken om genade
uit Gods Vaderlijke hand
en loven het werk van Uw kant.



Dan worden wij Heer' door U, zoals wij eerst niet zijn,
gewassen in Uw bloed volkomen rein,
het recht van Uw Vader hebt U vervuld
door op U te nemen al onze schuld.
Laat ons zo naar Uw wederkomst verlangen,
zeker wetende dat God ons
 zonder schuld, tot Zijn eer, zal ontvangen!



Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten