zondag 12 januari 2014

Strikvragen?


Is het niet dat er staat geschreven?
Daarmee wordt vaak een vraag
met een list aan ons gegeven.
Het doel wat daar voor staat,
is enkel verdeel en heersen,
waarmee men Gods wet verlaat
in plaats van naar Hem terug te keren.



De Satan stelt aan ons die vraag
nog elke keer vandaag,
om gelovigen van God los te maken,
van God die ons heeft geschapen.
Dat is het wat hem vaak nog lukt,
maar God, die van geen wijken weet,
Hij is het die de zondaar niet vergeet.




God stelt geen vraag maar geeft bevel
aan Jezus Christus Gods Zoon,
Hij gehoorzaamde Zijn Vader wel,
Ja brengt verloste zondaars voor Gods troon.
Hij betaalde met Zijn bloed hun schuld,
verkreeg de dood aan het kruis als loon
en heeft Gods recht voor hun vervuld.



Geen strik kan nu nog Gods kinderen binden,
die zich door Woord en Geest laten vinden.
God stelt geen vraag aan hen die Hem niet verstaan,
maar kijkt naar wat Zijn Zoon voor hen heeft gedaan.
God geeft opdracht om in Hem te geloven,
dat blijkt uit Zijn genadegift van boven.
Die mens weet, God heeft alles voor mij gedaan.



Geen strikvraag zal die zondaar treffen
door Satan of door mensen hem gesteld.
Gods liefde doet hem beseffen,
wat Satan met zijn vragen hem vertelt.
God houdt die mens de spiegel voor,
waardoor hij zien kan bij wie hij hoort,
Dat staat in Gods Woord gemeld.



Het grote wonder dat geschiedt
bestaat op onze bevelen niet,
God doet naar wat Hij nodig acht
nog wonderen ja dag en nacht.
God doet naar wat Zijn Raad besluit,
geen mens maakt daar deel vanuit.
Wie het alleen van Hem verwacht
zal in Zijn licht ontwaken,
die komen uit een duistere nacht.




Zijn Zoon die uit het graf verrees,
laat zondaars komen zonder vrees.
Ook zij zullen uit hun slaap ontwaken,
de dood zal hen niet eeuwig raken,
maar hen die niet krijgen wat zij willen
en dwingen om een wonder van Hem,
daar maakt Hij zich van los
en ontwijkt hen!




U laat Heer' mij lachen
door mijn tranen heen,
zo naar Uw toekomst smachten,
ondanks ik hier nog ween.
Het wonder van Uw genade
neemt mijn verleden weg.
Ik let alleen nog op de woorden
die Uw Woord en Geest mij zegt.



Soli Deo Gloria!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten