donderdag 30 januari 2014

 
 
Instemmen!
 
 
 
 
Heer' als U mij zou geven,
wat ik heb verdiend,
ik zou geen moment meer leven,
geen nieuwe dag meer zien.
Ik zou hier niet hebben geschreven,
waar mijn leven nog toe dient.
 
 
 
 
Heer' U hebt mij gegeven,
wat ik niet heb verdiend,
zoveel genade gekregen,
wat Uw Geest mij laat zien,
dat in Uw Woord is geschreven,
waar mijn leven voor U toe dient.
 
 
 
 
Heer' U hebt mijn ogen geopend
voor Uw liefde en Uw trouw
in mijn leven, dat al slopend'
zich daaraan niet houdt.
Waarvoor ik mij nu moet schamen,
Uw recht op mijn dood moet beamen.
 
 
 
Heer' U hebt mijn handen gevouwen
mijn hoofd doen buigen bij Uw kruis,
het gebed om vergeving mij gegeven
naar Gods recht in het Vaderhuis.
Laat mij U oprechte dankoffers brengen,
die U met Uw bloed wilde mengen.
 
 
 
Heer' laat er niets in mij overblijven,
wat Uw Waarheid nog tegenspreekt.
In het geloof dat U mij gaf,
alles aan U toevertrouwen,
wat mij doet instemmen
met mijn dood en mijn graf.
 
 
 
Heer' leer mij de woorden te spellen,
die Uw Geest mij nog leert,
om Uw Waarheid te kunnen vertellen,
hoe Uw vergoten bloed ons tot God bekeert.
Dat U het aan ons mensen doet blijken,
hoe U nog naar ons om wilt kijken.
 
 
 
Heer' laat dat een wonder mogen zijn,
waar door ons niet om is gebeden,
maar wat duidelijk in ons zal zijn
waarvoor U kwam en hebt geleden.
Maak ons van groot tot klein
door dat wonder
van Uw gena' tevreden!
 
 
Dan looft mijn hart en mond
het doel van mijn leven,
 U in alles alleen de eer geven!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten