zaterdag 11 januari 2014

 
Eenswillend gemaakt zijn
met God!
 
 
 
Het op het ik gerichte leven
kan zonder God,
Hem de eer niet geven,
het bepaalt zijn eigen lot
en keert zich tegen de wil van God.
 
 
 
 
Het ik geloof, ik denk
of ik doe wat ik vind,
is dat wat geen aandacht schenkt aan
zoals Gods Zoon zijn Vader bemint,
maar gedraagt zich als een onverenigbaar kind.
 
 
 
Het op het ik gerichte leven
richt zich zonder God,
met alle aandacht
waarop men dat zelf wil geven,
geen mening daarover van God verwacht.
 
 
 
Het op het ik gerichte leven
eist dat men hem de vrijheid van
geloven, denken en doen zal geven,
onmogelijk voor de mens
die dat met God voor zichzelf niet meer kan.
 
 
 
Dit op het ik gerichte leven
richt zich op zijn eigen vrije keus
om aandacht aan zichzelf te geven,
ik ben aan niets buiten mijn wil gebonden,
dat is zijn eigen levensleuze.
 
 
 
Dit op het ik gerichte leven
houdt zichzelf niet eeuwig in stand,
het zal zich eens over moeten geven
aan het recht van zijn scheppers hand,
het is maar een kleine tijd gegeven.
 
 
 
Het op God gerichte leven
houdt God zelf eeuwig in stand,
dat recht heeft Hij in Christus verkregen,
een leven dat wordt geleid aan Gods hand,
geen verzet spreekt daarin nog tegen!
 
 
 
Dat verenigt zich met Gods wil
en zal tot Zijn eer eeuwig leven!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten