zaterdag 11 januari 2014

 
 
Niets zonder Hem!
 
 
 
 
Waar kan ik
in mijn tijd,
die God beslist,
hier op aard
door Hem bewaard,
echt niet zonder?
 
 
 
Dat is troost
in het wonder
van Zijn genade.
Ja zonder dat
heeft mijn leven
voor mijn God
en voor mij,
echt geen waarde.
 
 
 
Hij kocht mij
in Jezus Christus,
Gods eigen Zoon
ja voorgoed
door Zijn bloed.
Aan Zijn kruis
ja, maakte Hij
mij schulden vrij
Hij voor mij
de enige weg
naar ons Vaderhuis.

 
 
 
Ja zonder God
heeft mijn leven,
hier op aarde
niets van waarde.
Dood en graf
neemt alles af
wat ik vergaarde,
als Mijn God
mij niet gaf
het eeuwige leven
in Zijn genade.
 
 
 
 
Zolang ik leef
wat God geeft,
zal er niets
vreemds mij overvallen.
Het kleinste ding
in vreugde en smart
heeft Zijn doel,
wat mij niet verward.
Hem de lof
blijf ik zingen! 
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
Vraag 1 HC. Wat is uw enige troost, beide in het leven en sterven?
 
 Antwoord: Dat ik met lichaam en ziel, beide in het leven en sterven, niet
mijn, maar mijns getrouwen Zaligmakers Jezus Christus eigen ben, die met Zijn dierbaar bloed voor al mijn zonden volkomenlijk betaald en mij uit alle heerschappij des duivels verlost heeft, en alzo bewaart, dat zonder den wil mijns hemelsen Vaders geen haar van mijn hoofd vallen kan, ja ook, dat mij alle ding tot mijn zaligheid dienen moet, waarom Hij mij ook door Zijn Heiligen Geest van het eeuwige leven verzekert en
Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten