woensdag 1 januari 2014


Vooruitzien!
 
 
 
Leer Heer' mij niet achterom te kijken,
maar houd mijn oog op U gericht.
Doe Uw beloftes aan mij blijken,
want Heer' die zijn van meer gewicht.
 
 
 
Leer Heer' mij het eertijds te vergeten,
waarin ik zo dikwijls ben beproefd.
Waarin Uw krachtige hand mij liet weten
dat ik zonder Uw hulp niet verder hoef.
 
 
 
Leer Heer' mij op Uw weg te blijven
waarvan U alleen het einde kent.
Laat Satan mij daarop niet verleiden,
wat zeker is als U niet bij mij bent.
 
 
Leer Heer' mij naar U uit doen kijken,
omdat dit hier mijn doel niet is.
Laat Uw plan met mij doen blijken,
zodat ik Uw lijdenswerk niet mis.
 
 
 
Leer Heer' mij de dingen los te laten
die mij aan het verleden gebonden houden.
Dat alleen Uw wil en wet mij raken
en ik op Uw genade mag vertrouwen!
 
 
 
Laat dat blij vooruitzicht wat mij streelt
nu dagelijks voor ogen blijven.
Dat geen verleidingen dit van mij steel,
wil valse begeerten uit mij drijven.
 
 
Heer' maak elk ding in mij bekend,
wat niet tot Uw lof en eer kan wezen.
Waardoor Uw Geest alleen dat in mij brengt
dat in Uw Woord tot Uw eer, mij wordt gegeven.
 
 

Soli Deo Gloria!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten