dinsdag 21 januari 2014

 
 
 
Hobbelen...
 
 
 
 
 
Hobbelen is een onrustig gedoe
 ik weet niet waarheen
of ik weet niet hoe,
zo hobbelen doe je dikwijls alleen.
 
 
 
 
Hobbelen is een onrustig gezicht
wat door de ander zou worden gezien,
als een bezigheid waarin niets wordt verricht
en wat toch eigenlijk nergens toe dient.
 
 
 
 
Hobbelen maakt een ander mens moe
als die ziet waarom een ander dit doe.
Het wekt vaak onrustige gevoelens op
en hoopt dat het hobbelen maar snel stopt.
 
 
 
 
Hobbelen op allerlei manieren
brengt mij bij het beeld
van heen en weer lopende mieren,
wat mij vermoeit en al heel snel verveelt.
 
 
 
 
Hobbel nu maar niet heen en weer
stel het doel van je leven tot eer van je Heer',
dat doende kun je je tijd nuttig besteden,
dan hobbel je niet zoveel meer.
 
 
 
 
Mijn ziel wat treur je toch verslagen
gedraag je toch niet zo onrustig in je lot.
Wandel met God wat Hem kan behagen,
richt je op Hem waar je rustig van word!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten