zaterdag 28 juni 2014



De stilte vandaag.


Het is stil in mij vandaag,
geen antwoord of een vraag
laat mijn pen mij schrijven,
de rust mag in mij komen en blijven.


Het is stil in mij vandaag,
waarom is zelfs geen vraag
om mij daarop te gaan bezinnen,
het is wonderlijk stil en rustig van binnen.


Het is stil in mij vandaag,
geen onrust valt nu in mij op,
waarom ik nu met schrijven stop,
en waar ik ook niet over klaag.


Het is stil in mij vandaag,
dat valt mij zelfs niet tegen,
de rust komt mij heel goed gelegen,
na al die vragen voorafgaand' aan vandaag.


Het is stil in mij vandaag,
wat ik ervaren mag als een wonder,
ik merk het op ik kan niet zonder,
dat stopt in mij alle tegenspraak.


Het is goed zo met mij vandaag,
de stilte zet mij zelfs niet aan het denken
waaraan ik nu mijn aandacht moet schenken,
wonderlijk hoe ik die stilte nu verdraag.


Mijn ziel is stil tot God,
van Hem is mijn heil!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten