vrijdag 20 juni 2014



Mijn hypotheek...

lezen: Gal. 5 : 1-14


God heeft op mij een hypotheek gezet
in mijn leven hier op aard,
de voorwaarden staan in Zijn wet
door Zijn Woord en Geest bewaard.


God heeft op mij een hypotheek gezet,
waardoor ik kan leven in mijn tijd,
waarin Hij in Christus op mij let
Hij die mij van mijn schuld bevrijdt.


God heeft op mij een hypotheek gezet,
waar ik mij niet bewust van was,
omdat ik niet op Zijn voorwaarden let
was die hypotheek mij een zware last.


God heeft op mij een hypotheek gezet,
waaraan ik mij zal moeten houden,
het is Zijn Geest die mij hier zegt
op Gods aflossing te vertrouwen.


God heeft op mij een hypotheek gezet,
die vervuld moet worden naar Zijn wet,
doordat ik deze geheel heb overtreden,
heeft Zijn Zoon voor mij geleden.


God heeft op mij een hypotheek gezet,
waarin Gods Liefde mij de waarde laat zien,
dat God het Zelf is, die in Zijn Zoon de straf
 op Zich nam, die ik naar Zijn recht heb verdiend.


God heeft mijn hypotheek afgelost,
voldoening daarvoor in Zijn Zoon gevonden,
daardoor ben ik in Christus vrijheid gezet,
Hij heeft de banden van mijn dood ontbonden.


Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten