dinsdag 24 juni 2014




Gods wonder!


Geen mens neemt van mij af,
het wonder van Gods genade
dat God mij eenmaal gaf,
wat ik onverwacht kreeg 
van God mijn Schepper, mijn Vader.


Dat wonder wordt steeds groter,
omdat mijn verstand het niet doorgrondt,
het legt mijn hart steeds meer open,
wat zonder God
en schuld door zonden, in bestond.


Een wonder door God verkregen
maakt mij door ongeloof verlegen,
zoals Jezus bij 't graf van Lazarus sprak,
wie in mij gelooft, zal niet sterven,
geloof je dat?


God doet het grootste wonder,
daar komt niets boven uit,
alles wat bestaat staat daar onder,
in Zijn Drie-enig besluit,
daar kan mijn geloof niet zonder.


God is, die Hij is en zijn zal,
door niets en niemand te doorgronden,
daar laat Hij mij in Christus
een gelovige door zijn,
mijn God kan zich niet vergissen.


Gods Geest waait waarheen Hij wil,
Hij is door niemand vast te binden,
Zijn stem maakt mensenmonden stil,
laat door Jezus, God vinden,
die zich voegen zullen naar Zijn wil.


Hoe meer ik denk te weten,
wie en wat God voor mij is,
hoe meer ik het ondoorgrondelijk wonder 
van Gods Liefde zal gaan vergeten
en niet zal ontdekken dat ik mij heb vergis.


Geen mens neemt van mij af,
dat Hij mij heeft uitverkoren,
dat wonder wat God in Christus mij gaf,
wist Hij al ver voor ik was geboren,
dat ik tot Zijn eer eeuwig leven mag!


Soli Deo Gloria!


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten