maandag 23 juni 2014


Mezelf zijn...

lezen: Gal. 5: 13-26


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn
maar laat mij niet dezelfde wezen,
U waste mij van zonden rein,
heeft mij van vuile begeerten genezen.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
maar niet dezelfde die ik eertijds was,
daar ik gevonden werd op duistere wegen,
daar wordt mij geen lust meer in gegeven.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
maar niet dezelfde die ik in het begeren was,
want daar kan Zijn liefde niet tegen,
in Zijn vrijheid geeft dat geen enkele pas.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
maar geef mij een ander leven,
waarin geen zondig leven past,
daar kunt U mij geen vrijheid in geven.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
de vrijheid heeft U mij gegeven,
een vrijheid dat een wonder is,
waarvoor ik God de eer mag geven.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
zoals anderen weer anders wezen,
maar de zonden laten mij dat niet zijn,
daar zal ik een gebondene in wezen.


Mijn Heer' laat mij mezelf zijn,
maar zonder strijd zal dat niet gaan,
de kracht van Gods Geest
zal de werken van mijn vlees verslaan.


Mijn Heiland laat mij geen gebondene zijn,
maar een verloste zondaar wezen,
Uw bloed waste mij van zonden rein,
ik mag mijzelf zijn door in U te leven.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten