zondag 15 juni 2014



In de vrijheid staan!

lezen: Gal. 5: 1-13


Ik sta in de vrijheid die God mij geeft,
omdat Hij mijn schuld aan Christus gaf,
Hijzelf zonder zonden voor mij leed,
deze wegdroeg aan het kruis, dood en graf.


De vrijheid, die God door Hem bracht,
 daar wordt geen moeten van mij verwacht,
door het werk dat Hij heeft gedaan,
doet Hij mij nu in de vrijheid staan.


Gods Liefde is het die mij dat gunt,
het werk van Zijn Zoon heb ik niet gekund,
daarom droeg Hij mijn dood aan het kruis,
Zijn Geest wijst mij de weg naar het Vaderhuis.


De vrijmoedigheid is een Goddelijk geschenk,
waaruit blijkt hoe God over mij denkt,
Hij is mijn God, waardoor ik nu leef
en Hem alleen daar de eer voor geef.


Nu doe ik uit dank voor wat Hij mij vroeg,
waar ik eertijds nauwelijks acht op sloeg,
dat is mij een lust door Zijn liefde alleen
door Zijn gunst in genade, wend ik mij tot Hem heen.


Hij is het die mij verstrekt het brood en de wijn,
waaruit blijkt dat ik een kind van Hem mag zijn,
die niets meer op eigen kracht verricht,
maar mij versterkt en door Zijn Geest verlicht.


Wat ik zou moeten heb ik niet gekund,
daarom heeft God mij Zijn hulp gegund,
Die mij draagt en met Zijn kracht ondersteunt,
dat is mijn Heiland waar heel mijn wezen op leunt.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten