dinsdag 17 juni 2014



Onder geen beding!


God heeft niets ingehouden
voor de losprijs van mijn ziel,
Zijn gunst doet Hij mij smaken
wanneer ik voor Hem kniel,
Hij zal mij los gaan maken
van zonden waarvoor ik viel.


Hoe vast lag ik aan banden,
die mijn arme ziel omknelt
mijn vrijheid deed stranden,
waarin ik eerst was gesteld.
Gods Geest die mij bevrijdde
van satans groot en grof geweld.


De tijd van God gegeven
was met zonden overspoeld,
dat in dit aardse leven
God zo niet had bedoeld.
Hij liet mij daarin stranden,
als Jona aangespoeld.


Nu vestigt Hij mijn ogen
op wat Zijn Geest laat zien,
hoe ik God heb voorgelogen,
de zonden heb gediend.
Zijn Geest laat mij nu horen,
wat Jezus heeft verdiend.


Nu ik hier los mag laten
mijn eigen wil en werk,
de zonden nu leer haten,
dit lerend' in Zijn kerk,
ga ik Hem vrijwillig volgen,
op de weg die Hij hier ging.


Met blijdschap mogen leven,
laat God Zijn wil mij doen,
door ook liefde eerst te geven,
die alle schuld verzoent.
De ruimte, waar Hij mijn ziel in stelt
is onmetelijk, door geen mens geteld.


God heeft niets ingehouden
voor de losprijs van mijn ziel.
Op Hem stel ik mijn vertrouwen,
God die mij in Zijn Zoon geeft
alles wat Hij heeft, gaf Hij ook mij 
waardoor ik voor Hem leef!


Soli Deo Gloria!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten