zondag 15 juni 2014


n.a.v. een kerkdienst op 8 juni in Veenendaal Oost, Hervormd Veenendaal 17.00 uur
http://www.hervormd-veenendaal.nl/kerkdienst-dragonder-oost-gemist

De Waarheid!

lezen: Joh.16 
13Maar wanneer Die zal gekomen zijn,23) namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid24) leiden; want Hij zal van Zichzelven25) niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben,26) zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen. 


De Geest der Waarheid is als een tomtom,
Hij wijst mij de weg naar waar Hij wil dat ik kom,
volg ik gehoorzaam zijn bevelen,
dan kom ik in de Waarheid via s' Heren wegen.


Wend ik mij naar beter weten, daarvan af,
luister ik niet naar de bevelen die Hij mij gaf,
dan roept Hij mij heftig aan, keer je om
want je gaat van Gods weg en wil vandaan.


De Geest leidt ons op de kortste wegen
om tot Gods Waarheid in Christus te gaan,
komen wij daar een hindernis op tegen,
dan leidt Hij ons daar weer vandaan.


Gods Waarheid is en blijft Zijn doel
om ons breed te onderwijzen
van het onderscheid in een waar geloof
om ons eigen gevoel, daarin af te wijzen.


De Waarheid is onmisbaar
in ons korte aardse leven
om de leugenaar die in ons woont
geen vaste woonplaats te willen geven.


De Waarheid die alleen in Christus is,
is rechtvaardig en gewis
om Gods Waarheid in liefde te kunnen verstaan,
moeten wij Zijn weg door Gods Woord gaan.


Wat is Waarheid vroeg Pilatus zich af,
door ongeloof stuurde hij de Waarheid naar het graf,
Gods Geest laat ons de Waarheid kennen
door de Waarheid in ons te brengen.



Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten