zondag 15 juni 2014


Een overtreder te zijn van Gods wet!



Als ik geen overtreder ben van Gods wet,
dan is Christus voor mij niet gestorven.
Omdat Hij door God daarvoor schuldig is gezet,
ben ik door Hem geen overtreder van Gods wet.


Een overtreder van Gods wet ben ik,
als mijn zonden niet op Hem zijn gebonden.
Maar Hij was geen overtreder van Gods wet,
daarom was ik voor God gebonden aan mijn zonden.


Om onschuldig te zijn aan Gods wet,
moet mijn schuld op Jezus zijn gezet.
Zal ik mijn schuld aan Zijn dood ontkennen,
dan kan God mij geen Verlosser meer brengen.


Doordat mijn zonden op Hem zijn gelegd,
kan ik geen zonden in mij ontkennen.
Dat is de liefde van Gods heilige wet,
om mij zo mijn schuld voor ogen te brengen.


God laat mij mijn zonden door Zijn wet zien,
waardoor ik de eeuwige dood verdien.
Maar God kan voor mij niet bestaan,
als Hij het met mijn zonden niet zo had gedaan.


God heeft mij in Zijn Zoons dood laten zien,
Zijn Liefde die ik niet op waarde kon schatten,
maar door Jezus dood die ik heb verdiend,
kan ik nu Zijn grote Liefde voor mij
nu nog maar ten dele bevatten.


Gods Liefde verdraagt geen overtreding van Zijn wet,
door Jezus verzoeningswerk is die wet mij gezet,
God en mijn naaste lief te hebben.
Dat elke zonden die ik nu nog dikwijls doe,
vreselijk zijn voor God, omdat ik nu weet hoe.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten