zondag 29 juni 2014

n.a.v. een dienst in de Oude kerk te Veenendaal 29-06-2014


Bidden is naar God toe gaan!

lezen: Lucas 11


De Heer' leert mij God te vragen,
Vader wat is het ene nodige voor mij
in plaats van mijn wensen voor te dragen,
want wat genoeg is, dat weet alleen Hij.


De Heer' leert mij God te vragen,
maak mij door Uw Geest bekend,
wat Uw Woord in mij wilt dragen,
dat U mijn enige Vader bent.


De Heer' leert mij God te vragen,
Onze Vader die in de hemelen zijt,
laat door mij Uw Naam geheiligd
en verheerlijkt worden nu en in eeuwigheid.


De Heer' leert mij God te vragen,
laat Uw wil in mij worden verstaan,
geen zonden meer door mij worden gedaan,
die U aan het kruis hebben geslagen.


De Heer' leert mij God te vragen,
weer af in mij het ijdele begeren
en ik mij van het boze af zal keren,
al mijn noden alleen aan U te klagen.


De Heer' leert mij God te vragen,
de zegen over het voedsel dat Hij geeft,
laat mij genoeg hebben om te leven,
het meerdere aan anderen overdragen.


De Heer' leert mij aan God te geven,
Zijn eer die Hem zo waardig is
om de kracht en de heerlijkheid 
van Hem verkregen nu en 
in eeuwigheid, waar geen dood meer is.


Soli Deo Gloria!  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten