donderdag 26 juni 2014



Leven naar recht!


Er is geen leven
buiten Gods recht,
dat is wat Gods Geest
 in het hart mij zegt,
genade is alleen genoeg,
als ik aan Gods recht voldoe.


Er is geen leven
buiten mijn Heer',
die mij is gegeven
om voor mijn God
en Vader eeuwig te leven,
Hij is het die voor mij 
aan Gods recht voldoet.


Er is geen leven
buiten Gods Geest,
die mij uit het Levende Woord
Gods recht voorleest,
daarin weerspiegelt
Gods wet mijn gedrag,
Hij laat mij Jezus zien,
waardoor ik toch leven mag. 


Er is geen leven
buiten het Goddelijke Woord
wat alleen door Zijn Geest
in het hart wordt gehoord,
daarin stierf God als mens
voor ons aan het kruis,
wie dat door Zijn Geest gelooft
brengt Hij bij de Vader thuis.


Er is alleen leven
door Jezus mijn Heer',
dat leert Zijn Geest 
mij nog dagelijks weer,
daar mijn vlees de zonden nog doet
weet ik, die kennis komt
door Mijn Heiland`s verzoenend bloed,
Hij maakt het tussen God en mij
voor eeuwig weer goed.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten