woensdag 25 juni 2014



Eén Woord!


Eén Woord van U o Heer' 
is genade, voor mij genoeg,
geef mij een hart o Heer'
dat daarom vraagt,
waarin Uw Geest met kracht
het Woord van U in mij brengt.


Eén Woord van U o Heer'
neemt al mijn eigen woorden weg,
omdat het woord van U,
dat wonder van genade
aan mijn dode ziel uitlegt,
ach, geef mij dat woord nu.


Eén Woord van U o Heer'
waar de hoofdman naar vroeg
was naar Uw Woord 
meer dan genoeg,
zo'n groot geloof had U
in Israël niet gevonden.


Eén Woord van U o Heer'
zegt meer dan duizend woorden,
die ik telkens weer
van Uw liefde wil laten horen,
houdt U mijn tong en lippen vast,
als Uw Woord en Geest dat mij gelast.


Eén Woord van U o Heer'
zal mij van t' kwaad genezen,
waardoor ik telkens weer
alleen aan het woord wil wezen,
laat Uw Geest mij zeggen,
wat Hij aan mij en anderen uit wil leggen.


Eén Woord van U o Heer,'
dat door U is uitgesproken
dat heb ik twee keer gehoord,
dat zal niet worden verbroken,
dat doet mij zoeken naar Uw Woord,
wat door Uw Kerk wordt gehoord.



Eén snaar* brengt voort uit Uw Woord,
mijn woorden van schuld en berouw,
dat alleen bij Uw kinderen wordt gehoord,
wat beantwoord wordt met Heer' kom gauw,
dan zal ik zijn genezen
tot eer van U, voor eeuwig de Uwe wezen!


Soli Deo Gloria!

* de Heilige Geest beweegt de snaar wat je ziet
en je hoort door Hem het geluid.


25 juni


„Weet gij niet, dat gij hem, in wiens dienst gij u stelt als slaven ter gehoorzaamheid, ook moet gehoorzamen als slaven?” Rom.6:16a


Lezen: Psalm 123 (Ga naar dit bijbelgedeelte)


De godsdienst raakt weer aardig ‘in’ in onze tijd.
Allerlei mensen dragen christelijke- en satanskruisen. Popgroepen zingen liedjes over Jezus en in serieuze pogingen om lief voor elkaar te zijn, lijken ze meer op navolgers van Christus dan veel officieel kerkelijken.
We kunnen onze ogen opheffen naar een blauwe hemel en vol aanbidding zeggen hoe groot we God wel vinden; we kunnen Hem herkennen in de donder en de bliksem, maar verwachten we werkelijk dat Hij ons leiden zal, dat Hij ons zal zeggen wat wij moeten doen? Of maken we het mooiste wat we zelf bedenken kunnen tot ‘Goddelijke gedachten’ en worden de woorden uit de Bijbel die ons toevallig wèl aanspreken ineens de Stem van God?
Wie echt gelooft dat God een Vader is voor Zijn kinderen, die houdt het niet meer uit in ‘t dorre gedoe van alle godsdienstigheid, maar gaat zelf naar Hem op zoek, in de stilte van het moegestreden hart!
Kerkgebouwen mogen voor miljoenen gebouwd worden, jongeren mogen dappere acties ondernemen voor vergeten groepen, maar voor degenen die God ernstig zoeken, wordt hierdoor de honger naar Hem niet gestild. Dan groeit diep in ons hart het besef dat stunts en activiteiten geen leven kunnen wekken. Er ontstaat in ons hart een gebed: „Wees ons genadig Here, wees ons genadig!” Geen bijbeltekst over vergeving kan ons dan nog troosten. Bij het lezen van de Bijbel groeit wel meer hoop op genade! Want wie Hem zoekt, blijft hopen en blijft wachten tot Hij Zèlf troost. Eén woord van de God aller vertroosting is dan genoeg om alle ellende achter je te laten, is genoeg om vol vreugde bergen te gaan verzetten in geloof en gehoorzaamheid aan Hem!

www.bijbelsdagboek.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten