zaterdag 21 juni 2014


Geen Mens...


Geen mens ontneemt mij de grond,
die ik ontving uit Jezus mond,
waarop ik alleen mijn vertrouwen stel,
dat door Zijn Woord en Geest mij is verteld.


Geen mens neemt van mij af,
wat God mij in Christus heeft gegeven,
geen wet spreekt mij daarin nog tegen,
door Zijn recht dat Hij mij in genade gaf.


Geen mens heeft op mij het recht
om mijn geloof niet aan te nemen,
ik luister alleen naar wat Gods Geest mij zegt,
wat Christus mij, in de tweede Adam, heeft gegeven.


Geen mens kan mij nog iets ontnemen,
dat wat God aan mij geeft,
wat Hij mij eenmaal heeft gegeven,
dat is zeker dat Hij mijn schuld vergeeft.


Geen mens kan mij nog benauwen
ook als ik Gods gebod overtreed,
ik zal het als eerste God toevertrouwen
omdat ik dat door Zijn Geest weet.


Geen mens krijgt zijn gelijk,
als Hij alleen maar meent te weten,
dat ik niet op Gods kinderen lijk,
dus Zijn genade wel kan vergeten.


Geen mens brengt mij in twijfel
door de beproevingen die ik van God krijg,
geen moment is er dat ik daardoor weifel
of ik nog wel vergeving van zonden krijg.


Eén Mens stelt het geloof in mij vast
door al Jezus wonderbare werken,
waardoor Hij nam mijn zondenlast,
dat laat Hij mij tot Zijn wederkomst merken.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten