dinsdag 10 juni 2014


Op grond van...



Op grond van Gods beloften
belijd ik Hem mijn grote schuld,
ik Heer', ben het niet waardig
dat U die voor mij hebt vervuld.


Op grond van Gods beloften
ben ik het niet waard,
dat U mij nog langer
als uw kind nog spaart.


Op grond van Gods beloften
beken ik U Heer' mijn ongeloof,
dat ik zo menig maal bewees
en ik zo vaak verzweeg, 
dat ik in U geloof.


Op grond van Gods beloften
pleitte Gods Zoon aan het kruis,
vergeef het hem Vader,
ook hij hoort bij Ons thuis.


Op grond van Gods beloften
laat Gods Geest mij nu zien,
al is daarvoor in mij geen enkele reden,
dat het Jezus is, die mijn straf nam
die ik had verdiend.


Op grond van Gods beloften
vraag ik door de Heilige Geest,
leer mij door die Goddelijke beloften
te geloven, dat God mijn schuld vergeeft.


Op grond van Gods beloften
aanbid ik mijn Vader, Zijn Zoon en Gods Geest,
die satans werken geheel vermorzelde,
ach Heer', laat mij ook binnen op Uw feest!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten