vrijdag 27 juni 2014



Voorstellen!

lezen: 1 Kor. 1 en 1 Kor: 2: 2


Stel mij niets anders voor
in kennis of beter weten
dan Jezus Christus mijn Heer',
meer wil ik niet weten.


Stel mij niet iets anders voor
in ijdele gedachten,
waarvan je zeker weet,
dat je er niets uit kan verwachten.


Stel mij Jezus Christus voor,
laat die niet uit mij verdwijnen,
doordat ik naar anderen hoor,
waarvoor ik niet hoef te verschijnen.


Stel mij geen vragen voor,
waarop Hij alleen antwoord geeft,
die door Zijn woord en Geest
het enige ware middel voor mij heeft.


Stel mij geen verleidingen voor,
waarvan je weet dat ik die niet weersta,
vertel mij dan maar in mijn oor,
dat ik daardoor verloren ga.


Stel mij de plaats maar voor,
van boete en berouw,
want alleen kom ik daardoor
tot God op Wie ik vertrouw.


Stel mij jezelf maar voor,
laat weten of je van Christus bent,
want alleen door Hem gaat het door
of je God als je Vader herkent.


Sola Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten