zondag 8 juni 2014



Niet door kracht, noch door geweld...


Gods Geest bracht in Zijn kracht
het wonder dat ik niet had verwacht,
toen Hij mij liet zien,
wat ik volgens Gods wet had verdiend.


Gods Geest werd in mij uitgestort,
vervulde daar mijn duister hart
met het eeuwig Goddelijk licht,
waardoor het niet meer donker wordt.


Gods Geest werkt met onverzettelijke macht
bij hen die God verkiest,
dat is de mens die het van God verliest,
zo'n Liefde van God had hij niet verwacht.


Gods Geest overwint de tegenstand
in al zijn tegenspreken,
waardoor deze geleid wordt aan Jezus hand
en met zijn eigen wil zal breken.


Gods Geest wijst op het Woord
wat Jezus heeft gesproken,
zoals men nog nooit heeft gehoord,
hoe Zijn lichaam voor hen is verbroken.


God Geest is uitgestort op alle vlees,
daar valt niet aan te ontkomen,
als eerste zijn dat de mensen op Pinksteren geweest,
daar is Gods zegen rijkelijk gaan stromen.


Niet door kracht noch door geweld,
maar door Gods Geest zal het geschieden,
dat Satans wil in de mens wordt neergeveld,
zo God dat zal gebieden.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten