vrijdag 27 juni 2014


De tijd en de eeuwigheid!



Ik leef niet in de tijd,
maar in de eeuwigheid,
waar God in Christus mij
de tijd heeft gegeven
om voor Zijn aangezicht
voor Hem eeuwig te kunnen leven.


Ik leef in mijn tijd
tussen twee punten aangegeven,
de één waarin men werd verblijd,
de ander waar men over mij
droefheid zal beleven,
weet dan dat mijn zonden
om Christus wil zijn vergeven.


Ik leef in een tijd
waarin God Drie-enig aan mij
het beste van Hem heeft gegeven,
dat was de beste tijd
waardoor ik leef in eeuwigheid,
om Hem daarvoor dank te geven.


Ik leef in een tijd,
waarin ik eerst God niet kende,
niet naar Hem vroeg,
midden in vreugde en ellende,
waar zonder dat ik het wist
Zijn Zoon mij toch droeg.


Ik leef in mijn tijd,
waarvan Hij heeft bepaald
hoelang het zou  moeten duren,
voordat ik naar huis wordt gehaald,
dan stoppen hier mijn uren.
waarin Hij voor mij met Zijn bloed
de schuld heeft betaald.


Ik leef in de tijd
die deel uitmaakt
van de eeuwigheid,
waarin Zijn Geest mij
van 't ongeloof bevrijdt,
dat God niet over mij waakt.


God Drie-enig leeft in eeuwigheid,
dat laat Hij in mijn tijd op aard'
door Woord en Geest weten,
Hij die mij van mijn tijd bevrijdt,
laat mij door Zijn Liefde bewaard
tot Zijn eer in eeuwigheid,
voor Hem leven.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten