dinsdag 17 juni 2014


Waarom, daarom?


Waarom maak ik mij geen zorgen
voor het leven van de dag van morgen,
is het wel zeker dat ik dan nog leef,
of God mij dan nog wel leven geeft.


Waarom maak ik mij geen zorgen
in de tijd die God mij geeft,
alsof ik wel recht heb op die morgen
wanneer ik op aarde niet meer leef.


Waarom maak ik mij geen zorgen
over de zonden die ik nog doe,
weet ik dan niet wat daarin ligt verborgen,
alsof God mij dat vergeven moet.


Waarom maak ik mij geen zorgen
mijn leven hier leef als een dier,
waar God toch wel voor zal zorgen
en ook niet weet hoe lang is dat hier.


Waarom maakt God zich zorgen
over mijn leven hier op aard,
ik heb toch alles al bedorven
is dat leven voor Hem wel wat waard.


Waarom wil God mij bevrijden
van dit leven zoals ik dat leef,
waarom heeft Hij daarvoor willen lijden
voor mij die Hem daarvoor niets geef.


Daarom laat God mij deze vragen stellen,
omdat het voor mij in Zijn Zoon duidelijk wordt,
wat Zijn liefde voor mij wil vertellen,
waardoor ik eeuwig kan eren mijn Vader en God.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten